2010 legjobb filmjei
Gondolom már mindenki unja a toplistákat – ha másért nem is, mert kevés kivételtől eltekintve mindenki ugyanazokat a filmeket rakja fel rájuk, legfeljebb a sorrend változik. De mi mást tehetnénk, ha egyszer ezek voltak a jó filmek tavaly? Azért itt az enyém is, alatta pedig még egy kis szájtépés a kiválasztási folyamatról.
10. The Way Back
Peter Weir 7 év után újra a rendezői székbe ült, és filmet forgatott Slavomir Rawicz The Long Walk című könyvéből. Bár érzelmileg kissé távolságtartó, azért nagyon szép film, jó alakításokkal.
9. The Killer Inside Me
A film alapjául szolgáló Jim Thompson-regény is nagyon erőteljes, a film pedig még jobb. Casey Affleck maga a pattanásig feszült ideg, az a bomba, akiről látod, hogy az aludttej felszín alatt bármikor felrobbanhat, és amikor megtörténik… Kérdezzétek Jessica Albát.
8. Let Me In
Ez az a film, amivel kapcsolatban majdnem biztos vagyok abban, hogy akik látták az eredetit, nagyon fogják utálni. Pedig tényleg csak annyit lehet felhozni ellene, hogy remake, mert egyébként remek (bocs).
7. Buried
Ryan Reynolds, a szinész. Hát ezt is megértük. 90 perc feszültség egy koporsóba zárva. Errefelé bővebben.
6. The Town
Ben Affleck, a rendező. Oké, ez nem volt akkora meglepetés, már korábban is bizonyított, de ki gondolta volna, hogy ő szállítja majd az év legjobb realista akció-drámáját? Errefelé bővebben.
5. Scott Pilgrim vs. the World
A lista oddball-ja. Nem tudnék úgy kiemelni egy meghatározó jelenetet, mint a többi film esetében, de a 8-bites Universal logótól kezdve az utolsó képkockáig egy nagy WTF az egész film, a legjobb értelemben.
4. The Road
Az új évezred posztapok filmje, pont. Nyers és kíméletlen, pont ahogy elképzeltük Cormac McCarthy és John Hillcoat találkozását. Errefelé bővebben.
3. The Expendables
Egyértelmű, hogy elfogulatlanul nézve nem 10 pontos film, de ha egy nem lehetek elfogult egy olyan filmmel, ahol gyerekkorunk hősei végre férfi módra szétszedik egymást, akkor mi értelme van bárminek is? Errefelé bővebben.
2. Kick/Ass
Őrült és megállíthatatlan. Nicolas Cage pedig végre egy olyan filmben, ahol értelmetlen arról beszélni, hogy over the top volt az alakítása. Errefelé bővebben.
1. Inception
Lehet azzal vádolni Nolant, hogy érzelmileg távolságtartó (van is alapja, de hát angol, mit várunk tőle), de az Inceptionnel végre kaptunk egy független filmes blockbustert, egy olyan filmet, ami nem csak kiszolgál, de elvárja, hogy odafigyelj rá. Bővebben errefelé.
Mivel nem mindig egyértelmű, hogy valami melyik évhez tartozik, gondos mérlegelés után azt a rendszert találtam ki (és a továbbiakban is ezt fogom használni), hogy azok a filmek számítanak, amiket 2010-ben láttam és tavaly vagy tavalyelőtt volt premierjük (bárhol). Így ugyanis elkerülhető, hogy kimaradjanak filmek, amiket 2009 év végén mutattak be, de csak 2010-ben lettek elérhetőek, illetve olyan nonszensz forduljon elő, hogy egy sok éves film felkerül, csak mert tavaly láttam.
Maga a tízes lista viszonylag egyszerűen állt össze, a 10- és 9 pontos filmek kerültek előre, a maradék helyekre pedig a nyolcasokból kerültek be az érdemesek. Azt még fontos megemlíteni, hogy az összes itt szereplőt moziban láttam, így a nagyvászon hozzáadott értéke nagyjából egyenlő minden esetben.
A The Way Back-re kíváncsi vagyok. Nem tudom, hogy eljut-e hozzánk moziba, de jó lenne.
A The Killer Inside Me nekem nem jött be.
A Buried szintén várós.
Ez meg itt az én listám:
10. Winter’s Bone 75%
9. Üvegtigris 3 75%
8. Éli könyve 80%
7. Black Death 80%
6. A közösségi háló 80%
5. Ha/Ver 80%
4. A feláldozhatók 85%
3. Tolvajok városa 85%
2. Viharsziget 85%
1. Eredet 90%
A Social Network már nem fért bele?
A filmes listán asszem már nem javítottam ki, de végül 8/10 lett a Social Network. Nagyon jó film, de nem annyira emlékezetes.
Ez a Let me In már volt a moziban?
Magyarországon még nem (talán nem is lesz).
Desmond Wallace gratulálok. Sok filmes blogot olvasok, de valószínűleg te voltál az első aki a magyarra lefordított filmcímeket leírta magyarul! Lassan elfelejtünk magyarok maradni. (ez nem off akart lenni)
Nagyon jó lista, amiket láttam közülük (eddig a listából a “The Town”, a “Buried” és a “The Way Back” maradtak ki), azok nekem is nagyon tetszettek.
Én láttam a “Let Me In” eredetijét, és egyetértek azzal, hogy a remake is nagyon jó lett.
Végre valaki, aki pozitívan nyilatkozott a “The Killer Inside Me”-ről. A regényt én nem olvastam, de a film tetszett.