Salt (2010)
Salt ügynök
A filmek promóciós anyagait összehozó kreatívokat általában csak negatívan és csak akkor emlegetjük, ha valamit nagyon elkúrnak, a Salt kapcsán viszont pont a rosszul végzett munka miatt illeti őket dicséret. A plakátokon elhelyezett, egyébként végtelenül semmitmondó „Who is Salt?” – magyar fordításban „Kicsoda Salt?” – jelmondat ugyanis valószínűleg kritikusok ezreit mentette meg a fenyegető leadási határidő rémétől. Nem kellett gondolkodni semmilyen frappáns alcímen vagy bevezetésen, egyszerűen csak odabökték az említett kérdést, majd rögtön meg is válaszolták: ki a francot érdekel?
Persze a popcorn ennél jóval szofisztikáltabb, ezért az olcsó húzások és szövegmennyiség-növelő, tartalom nélküli sorok helyett rögtön rá is térek arra, hogy mik azok a momentumok, amik alapjaiban rontották el a filmet. Az első, hogy az eredeti koncepciótól eltérően a főszereplő karakterét átoperálták nővé. Nem a soviniszta énem beszél belőlem, de az a helyzet, hogy amióta Sigourney Weaver és Linda Hamilton kiszálltak a harcból, nincsenek női akcióhősök, és ez tény. Vannak olyan színésznők, akik el tudnák játszani, hogy akcióznak és még jól is állna nekik, de – és itt jön a második hiba, amit elkövettek – Jolie nem ilyen, legalábbis már nem.
Bár sosem kedveltem igazán, azt elismerem, hogy annak idején bejött Lara Croftként, de hát azok még más idők voltak: én fiatal voltam, rajta meg ténylegesen feszült a feszülős top… Mostanra viszont Jolie minden esetleges báját elveszítette: a kerekded formák leeresztettek és a sovány, beesett archoz sem illik a szopós száj. A girhes Jolie-ról pedig elég nehéz elhinni, hogy megvan az állóképessége a filmbeli akciókhoz. Bár igazából mindegy is, úgyse nagyon látszana – az operatőröknél szakmai ártalom lehet a Parkinson-kór. Lassan pedig meg kellene már szokni, mert nem úgy tűnik, mintha kihalófélben lenne ez a divat.
Amúgy érthetetlen, hogy az egyébként használható, viszonylag érdekes forgatókönyvből az akciók és a szakajtónyi csavar ellenére a régebben jó pár izgalmas thrillert összehozó Phillip Noyce rendezésében egy teljesen lapos film készült. De akkora unalombomba, hogy a film közben valahol félúton egyszerűen elvesztettem az érdeklődést, pedig még javában jöttek a csavarok. És ha már csak az elveid tartanak a film előtt… Hát az nem jó.
Pontozda
A Salt ebben a formában tényleg azoknak lehet érdekes, akik kevés filmet láttak életükben, vagy csak azért néznek filmeket, hogy ne a falat bámulják. A többiek meg higgyék el, hogy ez egyáltalán nem egy szórakoztató akció, hanem egy 4/10-es vacak.
hmmmm, agyatlan akciónak az expandables bejött, hülye történettel és klisével, de ki nem szarja le? nem az a film célja
abszolút rendben volt akciófilmnek, néha over-the-top, semmi extra színészkedés a főszereplőktől, de 1-2 lightos poéntól eltekintve a sly film sem abban a tekintetben magasodik ki, nem értem a logikád, na mind1. vagy csak azért mert ez jolie, az meg sly, az utóbbitól egyből azt vártad amit kaptál, és 2 éve lehet tudni a szereplőgárda miatt, ez meg egy ugyanúgy agyatlan akciófilm átlagosnál jobb történettel, a fordulatoktól meg nem ledobod a hajad, de azt ne mond előre hogy kiszámítható! de biztos velem van a baj (és nem a “2 éve mert van torrentem nézem a szinkronos kamerás filmeket’ generáció vagyok, láttam már pár filmet)
(((csak mert kéthetente van egy poszt, vagy havonta, azt nem nevezném annak hogy megy a blog már 4 éve, bár én még kb csak 8-9 hónapja olvasom, lehet korábban gyakrabban voltak postok, biztos ennél több filmet nézel, akkor azokról miért nem írsz?)))
jah és már 4 éve megy a siránkozás a kamerarángatás miatt
nem nevezném annak, 1-2 filmben tényleg zavaró, pláne nagy vásznom, vagy ha sokt alkalmazzák, de itt abszolút nem volt vészes (pláne gondolom TVn/monitoron nézted), nagyon fel sem tűnt.
ez a tendencia akciófilmeknél, gondolom feltűnt, nem kell minden 2. filmhez leírni…, és nem mintha a siránkozás változtatna valamit
A kamerarángatáshoz egy kis példa: ha a csigát megbököd, visszahúzza a szemeit. Még néhányszor ezt megcsinálod, és hozzászokik. Most habituálódunk ehhez a szarsághoz. Pedig nem kéne. Csak annyit alkalmazzák, hogy az átlagfilmnéző kezdi megszokni. Még a végén az akciófilmek ismertetőjele lesz. NEM KÉNE. Mellesleg én még mindig azt érzem olyankor, mintha a szememet bökdösnék. Kibebaszott idegesítő.
Rossz film. Már kijött a rendezői vágás, én ugyan nem nézem meg újra, de kíváncsi lennék, hogy az mit adott a filmhez.
A legrosszabb, a karakter átírásánál, hogy szerintem a neveken kívül semmit nem írtak át, ez elmond valamit a forgatókönyvről is azt hiszem.
srsly: A logika annyi mögötte, hogy az Expendables a hibáival együtt is remek megidézése egy sokunk számára kedves kornak, ahol Stallone összehívta egy letűnt korszak harcosait az utolsó háborúra. Arról nem is beszélve, hogy ahol kell, ott fröccsen a vér, nem bénáztak idétlen PG-13-as akcióval. Naná, hogy ez sokkal inkább bejött, mint Jolie vergődése. Objektíven nézve az Expendables sem lenne 10/10 természetesen, de mikor nézzük a filmeket objektíven?
A kamerarángatás meg ahogy lál mondta.
monana: én a rendezőit néztem, szóval ezek szerint max. játékidőt adott a filmhez :D